Disable Preloader

מנהיגות מעצבת

כל הערים

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

אודותינו

מנהיגות מעצבת

 

הרשם כעת לאחד הקורסים

0
חברים רשומים באתר
0
קורסים מאושרים
0
מרצים מוסמכים
0
סטודנטים לתארים מתקדמים
מנהיגות מעצבת

כאם לשבעה ילדים ב"ה.. אני קוראת מפעם לפעם ספרי חנוך להנאתי, לאחרונה נקרה לפני ספרו שלד"ר לורנס סטיינברג "כללים טובים להורים טובים" וככל שהעמקתי בו ועברתי על תכניו חשתי כי הדברים נכונים ביותר גם למנהל ולקבוצת העובדים שלו.. הצוות שהוא מנהל ..לא לחינם מתפתחת משנתו של ראש החמ"ד הרב ליפשיץ, שחרטה על דגלה את הסיסמה "בית חינוך כמשפחה" אכן את רוב שעות היום אנו עוברים בארגון אליו אנו משתייכים ויכול להיות שאכן כמה מהכללים שעובדים היטב במשפחה טובה ,יכולים לחול בשינויים קלים אף בכל ארגון .אני בוחרת להביא במאמרי זה את עשרת הכללים אותם מונה ד"ר לורנס סטיינברג ולנסות להחילם על מנהיג.

העיקרון הראשון:"מה שאתם עושים חשוב"

על המנהל לדעת להוביל את צוותו לא רק מן המקום של מה הוא רוצה שהכפופים לו יהיו אלא מה עליו לעשות כמנהל בכדי שזה אכן יקרה .המונהגים לומדים המון אף מצפייה במנהל ולא רק במה שהוא משנן ואומר בע"פ, על  המנהל ללמוד אף מן השגיאות של עצמו ולברר לעצמו מדוע שגה ובאיזה צעדים עליו לנקוט ע"מ להקטין את הסיכויים שזה יקרה בשנית.

העיקרון השני: "אף פעם אי אפשר לאהוב יותר מידי"

אף מונחה לא נפגע מכך שהמנהל שלו אוהב אותו יותר מידי(אולי להפך !עובדים שסבלו ממנהל אנוכי או שקוע מידי בענייניו).

על המנהל לשבח את הישגיו של הכפופים לו ולהיענות לצרכים האישיים של אנשי צוותו .אנשי הצוות צריכים לחוש שחדר הצוות שלהם הינו מקום מפלט מוגן בו האקלים חמים ושופע חיבה אדיבות וכבוד.

העיקרון השלישי: "היו מעורבים בחי אנשי הצוות שלכם"

מנהל היודע להקדיש זמן איכות לאנשי צוותו ולהתעניין במה שמעניין את הצוות בעולמו הפרטי יפתח ערוצי תקשורת בריאים וטובים יותר עם מוריו .זה יכול להיות במסגרת יציאות משותפות או פרטיות, בקיום שיחות אישיות ומתעניינות באמת ,ובשותפות ברגעי שמחה או חס ושלום עצב.

כמו כן על המנהל להימנע מחטטנות יתר .לשתף ולהשתתף מתוך שמחה ונעימות ולא מתוך תחושה שהפרטים מעניינים ולא התחושה הנלוות אליהם.

העיקרון הרביעי: "תפקידכם המשתנה כמנהל"

על המנהל לסגל את יכולת ניהול הצוות בהתאמה לכל איש ומזגו עד כמה שניתן. עליו להיות סבלני ורגיש ולהדביק את קצב ההתפתחות של אנשי הצוות הן במובן המידעי והן במובן הרגשי "אין מידה אחת המתאימה לכל" ולכן המנהל כמחנך ומוביל את צוותו אמור לדעת לגוון גם את דרך התייחסות ולכל אדם באשר הוא שם.

העיקרון החמישי: "קבעו כללים והציבו גבולות"

מעבר לאהבה וכבוד האנשים בצוות הם בני אדם ועל המנהל להבהיר להם באופן מוחלט את הכללים והגבולות הנהוגים במוסדו, כשצריך להיות תקיפים אז עושים זאת אך רק מתוך מקום הוגן, התהליכים אמורים להיות מפוקחים, ואם ישנם סכסוכים יש להתמודד עמהם מתוך כנות ויושר .יכול להיות שכללים מסוימים לא יהיו נכונים כלפי אחד מאנשי הצוות על המנהל החכם לבחון זאת בכובד ראש ולהתגמש במידת הצורך.

העיקרון השישי: "סייעו לטפח את עצמאותו של המונחה שלכם"

אנשי צוות שנותנים להם אוטונומיה עובד טוב יותר .יש לאפשר לכל מובל מרחב פסיכולוגי זאת ע"מ לאפשר לו הזדמנות בהן עליו לקבל החלטות עצמאיות כדי שיפתח חוש בריא לניתוב עצמי.. לתת לו את הביטחון לעשות את הדברים בעצמו ולחוש שאתה בצידו.

עקרון שביעי – היו עקביים

אם הכללים של המנהל משתנים מיום ליום באופן בלתי צפוי או שאוכפים אותם רק לסירוגין אין לצפות לאווירה מאורגנת ומסודרת בחדר הצוות..

עקביות בשגרת היום יום ובניהול אירועים וסדרים תייצר עקביות גם בקרב אנשי הצוות וביחסם למקצוע . עקביות אינה נקשרת בנוקשות .היו עקביים אך לא נוקשים וציינו מה אינו נתון למו"מ.

עקרון שמיני – שילטו בכעסכם והימנעו ממשמעת נוקשה

כדי שמובל ירגיש בנוח לשתף בקשיים שלו ובכישלונות שלו עליו להרגיש מוגן ובטוח, על המנהל להימנע לחלוטין משימוש בעלבונות מילוליים ,לדעת לשלוט בכעסיו ולנקוט בדרכים עדינות אך החלטיות ביחס להתנהגות עובד שאינה הולמת את דרך הארגון

עקרון תשיעי – הסבירו את הכללים ואת ההחלטות שלכם

מנהל המבהיר את ציפיותיו ומנמק את החלטותיו ,לא עונה: "כי ככה אמרתי" !,יודע להקשיב ולהחליף דעות והשקפות עם אנשי צוותו ,והכי חשוב יודע להודות בטעויות שלו ,קונה לעצמו מקום של הערכה וכבוד והפתיחות לקבל את דבריו גדולה יותר.

עקרון עשירי התייחסו לאנשי הצוות בכבוד

על המנהל לדעת לקבל ולתת כבוד זאת באמצעות ניהול שיחות דו סטריות. מורה רשאי לענות למנהל ולברר עמו דברים באופן מכבד ולתועלת. עלינו לזכור כי התנהגותו של המנהל לאנשי צוותו מקרינה על אנשי הצוות ביחסם לקהל הלקוחות.

מקור המאמר: https://www.akademon.net/articles/Professional-Courses/30-transformational-leadership.html

.

Share:

מאמרים אחרונים נוספים

המלצות